Saturday, February 19, 2011

7 TIP WAJAH CANTIK SAMBIL DILINDUNGI

7 TIP WAJAH CANTIK SAMBIL DILINDUNGI.
·         Pastikan memilih bedak asas atau padat yang mengandungi tabir suria (SPF).Selain untuk melindungi kulit dari sinar UV,ia juga memudahkankan untuk menambah pakai pada bila-bila masa.

·         Tanpa adunan warna pembayang mata,kelopak mata tetap perlu dihiasi.Pilihlah palet pembayang matayang mengandungi variasi warna-warna tanah seperti coklat,emas perang,kuning air,tembaga atau gangsa.

·         Pengganti shading adalah pemakaian bedak berkilai(radiance powder).Layangkan bedak berkilau pada bahagian zon T dan poin V wajah (garis dari kedua belah pelipis menyenget ke dagu) untuk membentuk kontur mata bujur sirih.

·         Pilihan rona bedak berkilau untuk kulit kuning langsat wanita asia adalah daripada nuansa natural beige ke keemasan.

·         Tiga item mekap yang mesti di bawa didlm beg ialah air penyembur penyegar kulit (hydramist),bedak kompak berSPF dan pengilat bibir yang mengandungi pelembab.

·         Jika kulit cepat berminyak dan berpeluh, pilih alat solek yang mempunyai formula berasaskan air dan elakkan yang mengandungi minyak.

·         Elakkan solekan asas terlalu tebal kerana ia sukar di jaga dan membuatkan liang kulit berpeluh dan terdedah di bwh cahaya matahari untuk jangka masa yang lama.

No comments: