Monday, May 21, 2012

Trip to Vietnam...Part 2


Ok kita sambung plak part 2..Lama dah tak update blog..Al maklum lah sgt la busy...Lagi2 problem internet kat umah ni..uhuhuhu...mmg tension la xde internet..mati kutu aku di buat nya...

Ok la..sambung balik..kitorang tido kat hien anh Hotel http://www.hienanhhotel.com/..3 star jer..boleh la..untuk nak tido je kan...kebanyak kan hotel kat sini tak de la mahal sgt..lebih kurang dlm rm150 untuk 2 malam.Keadaan hotel amat baik,bersih n selesa...Kira boleh tido la...hihihi..Ni gambar hotel yang sempat aku amik..




Lagi nyer yang menarik kat sini mesti la kat pasar ben thanh..Memang giler la shopping kat sini..Memanag murah giler..Kain cotton yang biasa kita beli kat jakel dlm Rm120,kat Saigon ni leh dapat dlm rm30 jer..Mmg berbaloi la beli stok byk2 simpan untuk raya next year..





Hari kedua plak kitorang pergi sungai Mekong.Sorang dlm 25USD termasuk transport dan makan.Perjalanan ke sana mengambil masa dlm 2 jam jugak la..Sampai tertido jugak lah aku..hihihi..Kat sini xde la menarik sangat Cuma kita boleh tgk handmade gula2 kelapa..sumer buat pakai tangan xde pakai mesin pun...Pergi sana kena naik bot..uhuhu..ni la yang plg takut sekali..hhihi..rasa nak terjatuh jer...










Bila malam plak jgn lupa singgah pasar malam dekat dgn pasar ben thant.. Brg2 kat sini jauh lebih murah..Tak yah pergi pasar ben thant pn tak per..Aku pun byk borong baju kat sini..Tp yang readu made la...Mmg murah compare kat Malaysia..Aku beli dgn Hasanah..Mmg baik and pandai ckp melayu sbb pernah sekolah dkt Penang.





Hari ketiga kitorang pergi jenjalan sekitar Saigon.Pergi ler dkt post office n jenjalan kat sini...ronda2...Naik teksi Vinasun..Teksi lain jgn naik sbb sume penipu..Charge harga tak ikut meter..Setakat ni yang boleh percaya hanya lah Vinasun..
Ok la..ini ke la yang boleh aku cerita..Enjoy with the gambar ya...






No comments: